Dans Nedir? Ne Değildir?

By Anastasiya Shantanova - 11:10

Eğer ki dansın tanımını Google üzerinden aratacak olursak karşımıza ilk olarak şöyle bir tanım çıkacaktır : dans ad / belirli bir müziğe uyularak yapılan, bu yönden müzikle kaynaşan ve estetik değer taşıyan vücut devinimleri.  
Dansın aslında tarih boyu var olduğunu ve insan yaratılışının özünde olduğunu düşünüyorum. Çünkü insan, yerçekimine baş kaldıran bir varlıktır. Bu başkaldırışı zihniyle, ruhuyla ve bedeniyle gerçekleştirir. Diğer canlıların aksine insanın zemine karşı oluşturdukları açı diktir ve bu insanlara yetmemiştir. Sonrasında ise insan parmak ucuna kalkmıştır, hep daha yükseğe daha güçlü zıplamıştır. Yer çekimine meydan okumuştur. Aşk insanoğlu için bir lisan, dans ise bir isyandı.
  Bir önceki yazımda dans ile dokuz yaşındayken tanıştığımı belirtmiştim. İyi ki de tanışmışım. Bunun için anneme teşekkür etmeliyim. Fakat ne yazık ki dünyada ve ülkemizde de insanların çoğu dans ile tanışamıyor ve güzel bir kazanımı teğet geçiyorlar. Bu durumun başlıca sebebinin ön yargı olduğunu düşünüyorum. ''Dans kıvırtmaktır. Erkek adam dans eder mi? Dans boş bir iş. Dansöz müsün? Dansçılık bir meslek değilidir. Ortalıkta dans etmek hoş değil. Bir kadının herkes içinde dans etmesi hoş değil.''. Tüm bu düşüncelerin temelinde yatan nedir? Neden dans eden insanlara karşı ön yargıyla yaklaşan ve dansı ayıp bulan insanlar var? İşte ben de biraz olsun ülkemizde dansın, ne olup ne olmadığına dair bir anket yapmak istedim. Kendim de dansçı olduğumdan, bu anketi mecburi olarak ilk önce kendi çevreme yaymamdan dolayı cevapların çok da ilginç olmayacağını düşünmüştüm. Çünkü benim de çevremdeki insanların görüşleri az çok benimkiyle uyuşan görüşlerdi ve onlardan bu anketi büyükleriyle paylaşmalarını istedim. Yapmış olduğum ankete buraya tıklayarak  siz de katılabilir, düşüncelerini paylaşabilir, sorulara göz gezdirebilirsiniz.
 Öncelikle anket hakkında biraz temel bilgi vereyim.

  • Ankete katılan toplam kişi sayısı 305. (Genellikle soru başına düşen cevap sayısı 290)
  • Ankete katılan kadın oranı %78
  • Ankete katılan erkek oranı %21.3
  • Ankete katılan LGBT üyesi oranı %2
  • 15-20 yaş arası katılım oranı %17.9
  • 20-30 yas arası katılım oranı %20.3
  • 30-40 yaş arası katılım oranı %5.8
  • 40-50 yaş arası katılım oranı %25.4
  • 50-65 yaş arası katılım oranı %26.1
  • 65+ yaş katılım oranı            %4.5 'tir.
  Bu anketi yaparken biraz keskin sorular sormuş olabilirim. Ankete katılan insanların %51.4'ü sadece eğelence ortamlarında dans etmiş, %22.1'i hayatlarının belli bir öneminde hobi olarak yapmış, yüzde 19.3'ü profesyonel olarak dans etmiş ve %7.2'si hayatlarında hiç dans etmemişler. 
  Hayatlarında hiç dans etmemiş kişilerin de bulunduğunu düşünerek anketimde özellike şu soruya yer verdim. '' Dans etmeyi / edenleri izlemeyi sever misiniz?''. Bu sorunun %97'si EVET, %3'ü HAYIR olarak cevaplandı. Anket sonuçlarına göre, Modern Dans, Hip Hop, High Heels, Jazz Dance / Street Jazz, Sportif Salon Dansları, Sportif Latin Dansları, Sportif Standart Danslar, Arjantin Tango, Break Dans, Popping, Tutting, Swing/ Rock'n Roll / Twist, Oryantal, Halk Oyunları, Klasik Bale, Flamenko, Sirtaki, Kafkas Dansları arasında en az bilinen tür Tutting, en çok bilinen tür Halk Oyunları'dır. 
  Ankete katılan katılımcıların %53.8'i hayatı boyunca canlı olarak hiç Klasik Bale izlememiştir. 
  Katılımcıların %68.2' si daha önce bir müzikal gösterisini canlı olarak izlemiştir.
  Katılımcıların %84.5'i dans yarışması izlemiş, geriye kalan %15.5'i dans yarışması izlememiştir.
  Katılımcıların %77.7'si hayatlarında bir kez bir dans yarışmasına katılmış, %22.3'ü ise katılmamıştır.
  Aşağıda sizle bazı anket sonuçlarını grafik olarak paylaşacağım.









Yukarıdaki grafiklerden de görüldüğü üzere sayıca az da olsa bir erkeğin dans etmesinde ve bir kadın ile erkeğin beraber dans etmesinde sakınca gören katılımcılar da var. Bu durumun temel sebebinin erkeğe toplumda biçilen kaftanın ve kültürümüzden gelen haremlik-sultanlık algılarının kalıntılarının olduğunu düşünüyorum.
Ülkemizde dansın yayılmasını sağlayan kişilerin tanıyan fakat dünyaya damgalarını vurmuş sanatçıların çoğunluğunu duymayan katılımcılarımız da var. 
Çoğunluk insanların dans etmesi gerektiğini düşünüyor.
Bu soru ve cevaplarla size göstermek istediğim aslında hepimizin dahil olabileceği güzel bir olguya ne kadar yakın ama ne kadar da uzak olduğumuzu göstermek içindi.
''İnsanlar neden dans eder?'' 
Ben, ruhumu beslemek için dans ediyorum. Bakalım katılımcılarımız nasıl cevaplar vermiş.
  • Sevdikleri için
  • Eğlenmek için
  • Mutlu olmak için
  • Kendilerini ifade etmek için
  • Stres atmak için
  • Sanat ve gösteri için. Ifade şekli olduğu için. Mutlu oldukları için..
  • Dans etmek özgürlüktür, beynimiz, bedenimiz, kalbimiz o an nasıl olmak istiyorsa onu sergiliyor bence
  • Enerji atmak için.
  • Bir kere kendin olabildiğin bir yerdesindir dans ederken, danstan dansa değişse de, aslında evet, her dansın bir tekniği bir düzeni vardır, ama dans eden insanlar birbirine benzemez, dansları birbirine benzemez. Ruhu yansıtmanın bir yoludur dans. İçindekini dışarıya yansıtırken zevk almanın, iyi hissetmenin, bazen zorlanmanın ama yine de üstesinden gelmek için çabalamanın bir yoludur. Psikolojik ve zihinsel faydaları, iyiliklerini almak, hissetmek dışında fiziksel olarak da kendi bedenine hakim olmak, ona yön verebilmek için bir araçtır, sanattır aynı zamanda.
  • Aşk için
  • Kendi olabilmek ve bunu ifade edebilmek için, hissettirdikleri için
  • Kurtlarını dökmek için
  • Hayatın bir ritmi var; dansta ritmik..
  • Hayatın ritmini hissedebilmek için...
  • Kültürel bir fenomen olması nedeni ile dans etmek toplumlar arasında yaygındır.
  • Gerçek özgür bir ruhla yapanların yanı sıra sadece eğlenmek için yapan da var
  • Enerji titreşim ve frekans üzerine kuruludur. Seks ve törenleri için dans eder.v.s
  • Yaşamak için
  • Meslek olarak dans edenler zevk aldıkları için ve para kazanmak üzere, hobi yahut kişisel tatmin için dans edenler zevk almaları, günün stresini atmaları yada hiperaktif biri ise bunu hareketlere döküp enerjilerini harcamak amacıyla dans ederler 
  • Tutku , hayal gücünü betimleme
  • Spor, keyf, yaşamın ritmi, iyi bir iletişim vb. gibi bir çok farklı cevaplar vermişlerdir.

'' Dans denince aklınıza gelen ilk üç şey''
  • Hareket sevgi heyecan
  • Renk, Eğlence, Ahenk
  • Özgürlük-Dugu- birlikte ama Bir beden olabilmek
  • Eğlence, sosyalleşme, özgürlük
  • muzik ritm yetenek
  • Mutluluk
  • Eğlence,sanat,gösteri
  • Müzik kadın erkek
  • Birlik mutluluk eğlence
  • Kadın erkek müzik
  • Özgürlük, Eğlence, Ritim
  • Özgürlük, sanat, eğlence
  • Özgürlük, mutluluk, dil
  • Spor, teknik, sahne
  • Ritim tutku özgürlük
  • estetik, mutluluk, huzur
  • Mutluluk, Tutku, Hisler
  • Tutku, ritim, duygular
  • Eğlence, mutluluk, enerji
  • Yaşam sevinci, enerji, coşku..
  • Ritm, Müzik, Özgürlük
  • Spor, sanat, Mutluluk
  • Dans ayakkabıları, sahne, ışık
  • Yolculuk, estetik, marifet
  • Estetik, hareket ve kadın
  • Hayat, enerji, estetik
  • Mutluluk gülümseme hareket
  • müzik, gülumseme, güneş
  • Aile, Spor, İTÜ DANS
  • Müzik , enerji ve eğlenmek
  • Eğlence, huzur,mutlukuk
  • Tango, festivaller, ruhum var
  • Tan Sağtürk, tango, buzda dans
  • Estetik, ayna, özgüven
  • Mutluluk ,özgürlük, eğlence
  • Özgürlük, sanat, tutku
  • Enerji, Hareket, heyecan
  • ozgurluk muzik mutluluk
  • Mutluluk, eğlenmek, sorumluluk
  • Ritm,estetik,karoografi
  • Müzik kulağı, estetik, enerji
  • Break dans-Salsa-Bachata/Anastasiya
  • Işık görsellik ve kıvrak lik
  • Tutku ifade özgürlük
  • Eğlence, ritim, kareografi
  • Hayat mutluluk özlem
  • Mutluluk, duygularını harekete dökmek, sevgi..
  • Hareket canlılık güzellik
  • Vals
  • Müzik, kostüm, koreografı
  • Müzik, masal,büyü
  • Keyif..spor.hiz
  • Gizem, temas, sex.
  • Rahatlama tutku muzik
  • Müzik estetik çekicilik
  • Zevkli bir performans , hoş bir yorgunluk, harika geçen rüya gibi bir süre
  • Müzik estetik. Kostüm
  • Hareket enerji aşk
  • Neşe keyif hayat
  • Halay, roman, hip hop gibi daha bir çok cevap aldık.
'' Türkiye'de sizce DANS hakettiği yerde midir?''
  • '' Hayır, gelişmiyor. Genel olarak sanata bakış açımız "ayıp" "o bir meslek mi? aç kalırsın" gibi gibi. Doğru mu? Asla. Gelişmek demek sadece akademiksel ya da geleneksel yönde bir ilerleyiş değildir ve gelişim bir bütündür. Dansa önem verilen zamanlarımız olsa da su an bunun pek olmadığını düsünüyorum.''
  • Gelişmiyor önceki cevabımda da dediğim gibi Türkiye’de sanatın hiç bir dalına gerekli değer verilmiyor. Din ve Ahlak kuralları arkasına saklanıp engeller oluşturuluyor
  • sanmıyorum dandik dans toplulukları ile instagramda hava atmak yerine daha profesyonel işlere yönelinmeli
  • Yani yeni yeni biraz ilgi çekmeye başladı. Şimdiki gençlerin hayata bakış açısından kaynaklanıyor...
  • Bilmiyorum
  • Son yıllarda evet, ama geç kalındığı bence söylenebilir. Bu yüzden son yıllardaki gelişim ivmesi bence arttırılmalı, ve bunun için gerekli çalışmanın yapıldığını düşünmüyorum.
  • Bence yayılıyor ve gelişmesi için uğraşan belli başlı insanlar var ama bu insanların sayısı artmalı ve daha büyük adımlar atılabilmeli
  • Evet, insanlara sağladığı sosyalleşme imkanı tahminimce en büyük sebebi bu kadar hızlı gelişmesinin.
  • Herhangi bir şeyin “yeterli” olunması gerektiğini düşünmüyorum. Her şey daha iyiye gidebilir. Türkiye dansa olan önyargıları bir kenara koyarsa çok daha hızlı gelişilebilinir ve daha iyi yerlere gelinebilir.
  • Yeterince hızlı ve iyi yetişmiyor bunun nedeni de dansın bir spor, sanat dalı ya da meslek olarak görülmemesi. Çoğu kişinin bu uğraşını hobi veya zaman geçirmek olarak düşünmesi. Gerekli disiplinleri sağlayamıyor oluşumuz ve yeterli destek görülmemesi bence
  • Gençler daha etkin bu dala yatırım yapıyor
  • Hayır Guzel sanatlar arasında rağbet görmüyor. Meslek olarak kabül görmüyor. Ülkemizde maddi getirisi az ve sürekliliği yok gibi.
  • Muhafazakar bakış açısı
  • Bu konuyla ilgili çok fikrim yok fakat önceki yıllara nazaran daha ehemmiyet verildiğini düşünüyorum. Bunun en önemli sebepleri genç nüfusun artması-teknolojinin gelişmesi-gorsel sanatlara bu sayede toplumun çoğunun ulaşabilmesi.
  • Dini inanç dolayısıyla yavaş gelişiyor.
  • Hayır; yönetsel ve toplumsal olarak sanatsal faliyetlere olan kısıtlamalar. 

Daha sonrasında katılımcılara eklemek istedikleri görüşleri için bir alan ayırdım.
Dans, insanin kendisini ifade ettiği en güzel yöntemlerden birisidir. Sanatsal bir görsellik taşıması da buna çok büyük bir anlam taşımaktadır..
Siyasilerin bakış açısı dansıda olumsuz etkiliyor.
Gelişim sadece bir alanda değil tüm alanlarda ve sürekli olmalıdır. İsteyen istediği gibi belirli bir çerçevede özgürce yaşamalı ve saygı duyulmalıdır.
Gençlerin Sanata sahip çıkmalarını Ümit ediyor ve istiyorum. Anket için teşekkürler
Keşke yaşım elerse dansın büyüsüne dans edebilsem...
Keşke müzikal faliyetler çoğalsa .Daha mutlu ,başarılı bir toplum oluruz.
Organizasyonlar yapıp yaygınlaştırılmalı
Umarım bu anket vasıtası ile gerekli merciilere ulaşım sağlanır. Gelişmek bizim elimizde, yeter ki birlik olalım :)
Böyle bir anket yapıp dans sporuna katkı sağlamak için verdiğiniz çabadan ötürü tebrik ve teşekkür ederim :)
Çok güzel hazırlamışsın anketi, başarılar (:
herkesin at gözlüğünü çıkarması gerekli. dansçı olmanın da diğer mesleklerden hiçbir farkı olmadığı ve sırf önyargılı insanlar yüzünden yapmak istediği/yapmaktan mutluluk duyduğu şeyi yapamayan insanlar olduğu unutulmamalı
Çok güzel bir anket olmuş, bunu belirtmek isterim. Teşekkürler
Dans ile ilgili faaliyetler hem canlı hem de tv yayını olarak arttırılıp insanlar teşvik edilebilir.seyir zevki, yapması bu kadar güzel olan branşın çok daha yaygınlaşıp büyümesini isterim.
Her çocuğa dans eğitimi verilmeli keyif alanlarla devam edilmeli. Danssız kimse kalmamalı. Teşekkürler
Dans ; hayata inanmak, umutlu ve coşkulu olmaktır: aşk halidir...
Dans öyle ya da böyle biçim gözetmeksizin insanın ihtiyaçlarından biridir. Bir dışavurum olduğunu da düşünüyorum bir yanıyla. Ya da içimizdeki duyguyu ifade etme biçimi.
Dansla kalın sağlıcakla kalın #dansettürkiye #evdekal :)
Daha çok bu dal hakkında tanıtım yapılmalı
Pr kısmına çalışmak lazım dans için. Talebi oluşturmalıyız yani.
Dansın sanatsal yönü daha çok işlenebilir, müzikaller artırılabilir
Böyle bir testi yayınlamanızın sizin için önemi hangi kaygılara dayanmaktadır?
Dans her daim hayatimizda olmali
Bence dans diğer ülkelerde olduğu gibi bizim ülkemizde de daha fazla ön planda olmalı
Dans her yaşta gerekli(katılımcı veya izleyici)
Herkes dans etmeyi öğrenmeli :)
Dans muhteşem bir şey!
Dansçı olmak istiyorum
Dansa ilginin az olmasının bir sebebi toplumdaki yargılarla ilgili olduğunu da düşünüyorum.Dini ve toplumsal baskı da etkilidir.
İnsanlar çekinmeden dans edebilse kavga etmezlerdi şiddete başvurmazlardı.
Opera ve bale, müzikaller ve diğer tüm dans etkinliklerine kolay ulaşılabilir ve çok mekân ve yeterli zaman ayrılmalı, devlet destekli olanların sayısı artırılmalı.
Yediden yetmişe daha çok dans etmenin yararları üzerinde durulması...
Şiir kelimelerin dansı...Dans bedenin şiirlermiş hali bence...Sevgiler ...
Dans olmadan hayatın ne kadar yavan olacağını hatırlattı bana bu anket, teşekkürler bu hatırlatma için
Ülkemizde baleden modern dansa, folklor, ve birçok dans eğitiminin çoğalması temennim hayatın zorluklarına inat sanatla dansla müzikle uğraşmak çok daha kolay 🤲🌹🥰
Dans ve muzik dolu bir dunya diliyorum
Danslı günlere
Dans etmek istiyorum
Yıllar önce Kafkas dansı öğrenmek istemiştim. İlkokulda kafkas ekibinde kızları güzel kıyafetleriyle görünce çok imrenirdim. Sonra ekibe girmek için uğraştım. Parmaklarımın ucunda yürümem güzel değil diye hoca beni gruba dahil etmemişti. Sonra yıllar geçti içimde ukte diye kursa gitmek istedim. Hiç bir yer bulamadım. Eskiden okullarda gösteriler olurdu. Dans çocuk yaşta sevdirilirdi o da kalmadı. okul çağından başlamalı ve desteklenmeli. Ekonomik olarak da devletten destek almalı.
Dans mutlu hissettirir enerjiyi yükseltir, ilaç gibidir dans olmalı.
Her semtte dans okulları açılmalı
Eskiden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm dünya çocuklarıyla şenlik havasında kutlanır ve çocuklar kendi halk danslarını sergilerlerdi.Bu tüm çocukların özellikle bizim çocuklarımızın vizyonu açısından müthiş bir etkinlikti.Dünya barışına katkısını ve ülkemizi dünyaya tanıtma fırsatını saymıyorum bile .Bugün sadece Ankara'da Hoytur popüler dansla harmanladığı figürleriyle Anadolu Ateşi Grubunu sayabilirim.Anadolu'daki gruplar hariç tabi .Bursa'da da uzun yıllardır Bursa Festivali kapsamında süren Uluslararası Halk Dansları Yarışması var .Her yıl çeşitli ülkelerden gelen dansçıları ve danslarını izleme imkanı buluyoruz .Bu etkinliği de çok takdir ettiğimi söylemeden geçmek istemedim.
Dans egitiminin yaşlarla iliskiside anket sorulari arasinda yer alabilir.
Yok.
umarım dans dolu hayatlar artar etrafımız da, kaliteli dans okullarının sayıları artar...
Ben herkesin dans etmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü dans eden ve dans etmeyi seven bir insan birlik ve beraberliği, uyumu daha iyi anlar ve bu hayatta yalnız olmadığını görerek özgüvenini geliştirir.
Anlamlı bir araştırma
Dansla herkes tanışmalı.
Ortaokul ve lise çağlarından itibaren gençlerimize dans eğitimi verilmesinin gerekli olduğunu düşünüyorum..
Bizlere yeteri deger verilmeli ve devlet tarafinfan madalya kazanmaliyiz diye düşünüyorum sonuçta bizler buyuksehire bagli bi topluluguz o yuzden gereken degeribalmammiz gerektigini düşünüyorum sokakta dans ettiğimde insanlarin ilginc bakmasini istemiyorum
Dansın ülkemizde hak ettiği yere gelmesi dileği ile.
Okullarda dansı sevdirmek , seçmeli deş olarak verilmeli
Sosyal faaliyetler açısından dansın toplumda önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden dans konusunda gelişime ve yeniliğe açık olmalıyız.
Teşekkürler
Dansı sevdirmenin yaygınlaştırmanın en güzel yüzü tv ekranları. O kadar güzel o kadar zarif çerkez dansları var çerkez dernekleriyle bu kültürü yaşatmaya çalışıyorlar. Türkiyemiz bir mozaik her yöremizin özgün şahane halk dansları var kafkas, horon, çerkez, semah, halay . Unutulmasın. Unutturmayalım.
Herkes yapabildiği kadar dans etmeli
Tesekkurler basarilar
Yeterince açıkladım sanıyorum.
Dansın daha yaygın olmasını istedim
Eğitim ve kültür düzeyi arttıkça daha iyi olacaktır
Sizin için mümkünse dans festivalleri duzenleyin ve tansın önemini halkın anlayacağı şekilde anlatın.
Dans ortak bir dildir . Hiç birbirini tanımayan 2 insanı bile yada kalabalık dans festivallerinde bir araya gelen topluluklarda arkadaş olma imkanı sağlar .
Tekrar iletmekte yarar var. Bu anketi bulunduğum çevreden olabildiğince farklı kesimlere yaymaya çalıştım. Amacım ufak da olsa bir bilinçlendirme oluşturmak ve insanların düşüncelerini benimle ve doğal olarak sizlerle paylaşmalarını sağlamaktı. 
Özellikle sizinle paylaşmak istediğim bir anım var. Dans öğretmenliği yaptığım bir dönemde hazırlamam gereken bir gösteri vardı. Bu gösteriyi 3. sınıflarla yapacaktım ve dansın türünü Vals olarak belirledim. Doğal olarak çocukları kızlı erkeklı bir şekilde eşleştirdim. Elbette o yaştaki çocuklar için garip bir histi, bunu anlayabiliyordum. İlk defa partnerimle dans etmem gerektiğinde ben de böyle hissetmiştim. Utanmışlık duygusu. Fakat sonrasında alışmaları zaman almadı, ben de onların üstünde bir baskı kurmadım çünkü o yaşta bir çocuğa travma yaşatmak çok kolaydır ve gelecekte ne tür sorunlara sebep olacağını bilemezsiniz. Onlar da zaten sınıf arkadaşları oldukları için çabuk alıştılar. Erkekler daha zor adapte oldular çünkü bir erkek en fazla HİP HOP yapabilirdi. Bir kızla dans etmeleri ayıptı. Oysa ki bilinç altlarında bunun neden ayıp olduğunu bile bilmiyorlardı. Sadece farklı cinsiyette oldukları için ön yargılı yaklaşıyorlardı. Neyse ki gösterimizin son hazırlıklarını tamamladık ve okul idaresi iki hafta kala gösterimizi izledi. Bana söylenilen cümle şu oldu: '' Hocam, çok güzel bir gösteri çıkarmışsın ama bu dansı sadece kızlar yapsın. Erkeklere ya daha başka bir dans yaptır ya da dans etmesinler. Bu öğrencilerin aileleri sorun çıkarabilir.'' . 
Bu cevaptan anlayacağınız üzere, ne kadar dansın evrensel bir dil olduğunu savunsak da bastırılan zihinler çocuklarını bu şekilde yetiştiriyor ve onların düşünceleri bastırmaya devam ediyorlar. Gerçekten bilmediğiniz bir olgudan çekinirsiniz ama merak da edersiniz.  
Bale öğretmenim sevgili Ayhanım SUN der ki, ''Türk ırkı dans için, bale için biçilmiş kaftandır.''
 Anneciğim, beni dans ile tanıştırarak duygu ve düşüncelerimi bastırmadığın, neyin doğru neyin yanlış olduğunu gözlemlememe izin vererek arkamda durduğun ve en önemlisi bana dans aracılığı ile disiplin duygusunu aşıladığın için teşekkür ederim. Sayende kendimi kendim gibi hissediyorum.
Her insan dans etmeyi sevmek zorunda değil, fakat sevebilecek insanın önünü kesmeye asla kimsenin hakkı yoktur.
 Dans etmeden, dansın nasıl hissettirdiğini bilmeden ölmemenizi dilerim.
Anketin tüm cevaplarına buraya tıklayarak da ulaşabilirsiniz.
Ben de bir İTÜ DANS KULÜBÜ üyesi olduğum için sizlerle ''Dans Nedir?'' sorusuna verdiğimiz cevabı paylaşmak istedim.
Dansla kalın.






  • Share:

You Might Also Like

0 yorum


İletişime Geç !

Ad

E-posta *

Mesaj *